Regulamin sklepu internetowego www.kandeladesign.pl
§ 1 Postanowienia ogólne
1. Właścicielem sklepu internetowego kandeladesign.pl jest Przedsiębiorstwo Handlowo-Usługowe Kandela Paweł Stachowski z siedzibą w Szczecinie przy ulicy Romana Dmowskiego 69, kod pocztowy 70-714, NIP 8520609639, regon 810031947 reprezentowanym przez Pawła Stachowskiego – właściciela przedsiębiorstwa oraz marki Kandela.
2. Przedsiębiorstwo Handlowo-Usługowe Kandela Paweł Stachowski udostępnia Nabywcy platformę internetową (sklep) kandeladesign.pl, umożliwiając mu złożenie zamówienia.
3. Sklep internetowy kandeladesign.pl oferuje wyłącznie produkty na zamówienie indywidualne, dla których Nabywca określa jego parametry jak m.in. wymiar, materiał, rodzaj wydruku, kolor, rodzaj wykończenia. Rodzaj produktu niesie ze sobą konsekwencje z zakresu możliwości odstąpienia od umowy. Szerzej o możliwościach odstąpienia od umowy w § 5.
4. Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania z serwisu, zasady składania i przyjmowania zamówień oraz zawierania i rozwiązywania umów sprzedaży za pośrednictwem Sklepu, a także zasady świadczenia usług drogą elektroniczną oferowanych przez Sklep oraz tryb postępowania reklamacyjnego.
5. Warunkiem złożenia zamówienia przez Nabywcę jest zapoznanie się z treścią Regulaminu oraz jego akceptacja na etapie składania zamówienia, przed procesem jego opłacenia.
6. Nabywcą w sklepie mogą być pełnoletnie osoby fizyczne oraz osoby prawne, a także jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej, które prawidłowo wypełniły formularz zamówienia oraz zaakceptowały treść Regulaminu na etapie składania zamówienia.
7. Nabywca będący osobą fizyczną dokonującą lub zamierzającą dokonać czynności prawnej za pośrednictwem Sklepu niezwiązanej bezpośrednio z jego działalnością gospodarczą lub zawodową jest „Konsumentem” w rozumieniu art. art. 221 Kodeksu cywilnego i tak jest oznaczany w dalszej części niniejszego Regulaminu.
8. Rodzaj Nabywcy oraz wcześniej wspomniany rodzaj produktu wpływa bezpośrednio na stosunki prawne pomiędzy Sprzedawcą a Nabywcą w zakresie odpowiedzialności, gwarancji, rękojmi, możliwości odstąpienia od umowy w zakresie przewidzianym przez polskie prawo.
9. Sprzedawca odpowiada wobec Konsumenta albo Przedsiębiorcy prowadzącym jednoosobową działalność gospodarczą korzystającym z uprawnień Konsumenta z tytułu rękojmi za wady na zasadach określonych w art. 556 – 576 Kodeksu Cywilnego.
10. W stosunku do Klientów będących Przedsiębiorcami, oprócz Przedsiębiorców prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą korzystających z uprawnień Konsumenta rękojmia zostaje wyłączona.
11. Prezentowane w Sklepie ogłoszenia, cenniki, reklamy oraz inne informacje nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego. Wszystkie podane ceny podane są dla wartości brutto – zawierają należny podatek Vat. Ceny produktów nie zawierają kosztów dostawy. Każdy produkt ma określony koszt dostawy na etapie koszyka a Nabywca na bieżąco posiada wiedzę o poziomie kosztu związanego z dostarczeniem zamówionego produktu / produktów w miejsce przeznaczenia Zamówienia.
12. Postanowienia niniejszego Regulaminu zastępują wszelkie uprzednio ustalane warunki dostaw, płatności, gwarancji i odpowiedzialności Sprzedawcy, chyba że odmienna umowa została pisemnie potwierdzona przez Sklep.
13. Produkty oferowane przez Sklep są nowe (chyba, że wyraźnie oznaczono, że jest inaczej), wolne od wad prawnych i zostały legalnie wyprodukowane lub wprowadzone na rynek polski.
14. Produkty oferowane przez Sklep posiadają wszelkie wymagane polskim prawem certyfikaty.
15. Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu internetowego z infrastrukturą techniczną Nabywcy.
16. Przeglądanie asortymentu Sklepu nie wymaga zakładania Konta. Składanie zamówień przez Nabywcę na Produkty znajdujące się w asortymencie Sklepu możliwe jest albo po założeniu Konta albo przez podanie niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację Zamówienia bez zakładania Konta.
17. Sklep ma prawo do organizowania okazjonalnych konkursów i promocji, których warunki każdorazowo zostaną podane na stronach internetowych Sklepu. Promocje w Sklepie nie podlegają łączeniu, o ile Regulamin danej promocji nie stanowi inaczej.
18. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy:
a) Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz. U. nr 144, poz. 1204 ze zm.),
b) Ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (Dz. U. 2014 poz. 827),
c) Ustawy Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz. U. nr 16, poz. 93 ze zm.) oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.
§ 2 Definicje
1. Kandeladesing – sklep internetowy usługodawcy działający pod adresem www.kandeladesign.pl i w niniejszym regulaminie oznaczany naprzemienie jako : Sklep, Sklep internetowy, Sprzedawca lub kandeladsign.pl
2. Formularz rejestracji – formularz dostępny na stronie internetowej kandeladesign.pl umożliwiający utworzenie Konta.
3. Konto – oznaczony indywidualną nazwą (loginem) oraz hasłem, zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Sprzedawcy, w którym gromadzone są dane Nabywcy w tym informacje o złożonych Zamówieniach.
4. Zamówienie – umowa zawierana poza lokalem przedsiębiorcy lub na odległość w rozumieniu Ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 roku w przypadku Konsumentów i umowa sprzedaży w rozumieniu art. 535 Ustawy kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 roku w przypadku pozostałych Kupujących.
5. Termin realizacji – podana na karcie produktu liczba dni roboczych. Termin realizacji nie obejmuje czasu dostawy zamówienia do Nabywcy.
6. Karta produktu – element oprogramowania sklepu internetowego, w którym Sprzedawca podaje do informacji Nabywcy wszelkie dane na temat Towaru oraz formy transportu i terminu realizacji.
7. Towar lub Produkt – w niniejszym Regulaminie używane naprzemiennie oznaczają to samo.
8. Dzień roboczy – jeden dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
9. Płatność lub bramka płatności – metoda dokonania zapłaty za przedmiot umowy i dostawę.
10. Dowód zakupu – faktura lub paragon wystawione zgodnie z Ustawą o podatku od towarów i usług z dnia 11 marca 2004 roku z późniejszymi zmianami i innymi stosownymi przepisami prawa.
11. Dostawa – rodzaj usługi przewozowej wraz z określeniem przewoźnika i kosztu wymieniona w koszyku.
12. Koszyk – element oprogramowania sklepu internetowego. Nabywca przeglądający ofertę sklepu wybiera produkty (które chce zamówić) i dodaje je do koszyka.
13. Konsument – osoba fizyczna, która dokonuje z Sprzedawcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową. Jako konsument będzie również traktowany podmiot w postaci jednoosobowej działalności gospodarczej, które dokonuje zakupu w sklepie Sprzedawcy produktów nie związanych bezpośrednio z jego działalnością gospodarczą lub zawodową.
14. Klient – usługobiorca, osoba fizyczna, osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną korzystająca z Usługi Elektronicznej, który zamierza zawrzeć lub zawarł Umowę Sprzedaży ze Sprzedawcą.
15. Nabywca – oznacza Konsumenta i Klienta (przedsiębiorcę) na takich samych prawach i obowiązkach.
16. Prawo konsumenckie – ustawa o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 roku.
17. Kodeks cywilny – ustawa kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 roku z późniejszymi zmianami.
§ 3 Zakładanie Konta w Sklepie
1. Aby założyć Konto w Sklepie, należy wypełnić Formularz rejestracji. Niezbędne jest podanie następujących danych : Imię i Nazwisko lub Nazwa podmiotu gospodarczego, adres korespondencyjny lub adres zarejestrowania działalności gospodarczej, adres dostawy, adres mailowy oraz numer telefonu kontaktowego celem realizacji dostawy przez przewoźnika a także nr NIP w przypadku firm lub Konsumentów chcących uzyskać fakturę zamiast paragonu. Brak podania NIP’u uniemożliwia wystawienie dokumentu sprzedaży w postaci faktury.
2. Założenie Konta w Sklepie jest darmowe.
3. Logowanie się na Konto odbywa się poprzez podanie loginu i hasła ustanowionych w Formularzu rejestracji.
4. Nabywca ma możliwość w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek opłat usunąć Konto poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej.
§ 4 Składanie i realizacja zamówień
1) Sklep przyjmuje zamówienia za pośrednictwem strony internetowej http://www.kandeladesign.pl 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.
2) W celu złożenia zamówienia Nabywca powinien wykonać co najmniej następujące czynności w zależności od rodzaju produktu :
a) wybór produktu, koloru, rodzaju wykończenia oraz ilości, rodzaju i struktury druku, określenia formy i miejsca dostawy, ewentualnie odbioru osobistego, określenia rodzaju dokumentu potwierdzającego zakup (paragon lub faktura)
b) zarejestrowanie się poprzez założenie konta klienta lub wypełnienie wszystkich koniecznych do zrealizowania zamówienia i wysyłki danych teleadresowych Zamawiającego,
c) wybór formy płatności i opłacenie zamówienia.
Nabywca ma prawo skorzystać z bezpłatnego wsparcia infolinii sklepu celem przeprocesowania zamówienia.
3) Zamówienie złożone jest skutecznie tylko w przypadku dokonania płatności za zamówione przedmioty. Sklep nie prowadzi wysyłki z formą płatności „za pobraniem”. Udostępnia wygodne, łatwe i bezpieczne płatności błyskawiczne za pośrednictwem bramek płatności typu Payu, przelewy24, itp. Wymienione bramki płatności dają możliwość płatności na drodze wykonania przelewu zwykłego z konta Nabywcy a także płatności kartą kredytową lub płatniczą.
4) Każdorazowo Nabywca otrzyma potwierdzenie złożenia zamówienia drogą mailową na adres wskazany podczas składania zamówienia.
5) Za dzień rozpoczęcia realizacji zamówienia przyjmuje się kolejny dzień roboczy po skutecznym złożeniu zamówienia. Przybliżone terminy realizacji zamówienia każdorazowo podane są do informacji Nabywcy w karcie produktu. Termin realizacji nie obejmuje czasu dostawy zamówienia do Nabywcy. W zależności od przewoźnika czas dostawy to 1 dzień roboczy, przy czym w przypadku przesyłek paletowych, zwłaszcza niestandardowych termin dostawy może wydłużyć się do 1 tygodnia. Nabywca ma tego świadomość i nie będzie kierował roszczeń względem Sprzedawcy w zakresie czasu dostawy realizowanej przez przewoźnika.
6) Wysłanie przedmiotu umowy następuje w terminie określonym na karcie produktu, a dla zamówień złożonych z wielu produktów w najdłuższym terminie z określonych na kartach produktów. Bieg terminu rozpoczyna się z chwilą realizacji zamówienia.
7) Zakupiony towar jest wraz z wybranym przez Nabywcę na etapie składania zamówienia dokumentem sprzedaży wysłany wybranym przez Nabywcę rodzajem dostawy do wskazanego w zamówieniu miejsca wydania.
8) Sprzedający dokłada wszelkich starań, aby prezentowane zdjęcia i opisy towarów były zgodne z ich rzeczywistymi cechami. Ze względu na ograniczone możliwości odzwierciedlania rzeczywistego koloru za pośrednictwem Internetu, przedstawione kolory należy traktować jako przybliżone. Oczywistym jest, iż kolorystyka zdjęć różnić się może w zależności od przeglądarki internetowej, jakości sprzętu, którym dysponuje Nabywca. Z racji tych różnic zastrzegamy sobie prawo do odstępstw w kolorach na poziomie od 10 do 15% pomiędzy tym co widać na wizualizacji, a finalnym produkcie. Różnica w odcieniach nie może stanowić podstaw do reklamacji czy prawa do odstąpienia od umowy. W przypadku ustalenia kolorów wydruku istnieje możliwość zamówienia próbki kolorystycznej w formacie 50×50 cm (Nabywca ponosi koszt przesyłki kurierskiej).
9) Udostępniane wizualizacje nie odzwierciedlają wszystkich cech produktu, które można dostrzec dopiero na wytworzonym produkcie i różnią się w zależności od rodzaju faktury materiału wybranego przez Nabywcę. Produkty w Sklepie Internetowym kandeladesign.pl w większości przypadków pochodzą z surowców naturalnych jak : kamień, drzewo, metal, materiały i surowce naturalne jak bawełny, len, miedź, pigmenty, itp.
10) Czas realizacji złożonego zamówienia w Sklepie uzależniony jest od rodzaju produktu i każdorazowo podany na karcie produktu. W przypadku niestandardowych zamówień lub z innych przyczyn niezależnych od Sprzedawcy czas ten może ulec wydłużeniu, o czym Nabywca zostanie niezwłocznie poinformowany za pośrednictwem poczty elektronicznej.
11) W przypadku braku możliwości spełnienia świadczenia przez Sprzedawcę np. z przyczyn niezależnych od Sklepu, z przyczyn zależnych od technologii produkcji na indywidualne zamówienie, niezwłocznie, najpóźniej jednak w terminie wymienionym w formularzu potwierdzającym złożenie zamówienia, zawiadamia o tym Nabywcę i zwraca całą otrzymaną od niego sumę pieniężną. Nabywca składając zamówienie ma tego świadomość, i nie będzie rościł praw z tego tytułu.
12) Dostawa zrealizowanego zamówienia odbywa się na adres wskazany w zamówieniu przez Nabywcę za pośrednictwem wybranego przez Nabywcę przewoźnika. W przypadku odbioru osobistego Nabywca otrzyma powiadomienie o możliwości umówienia terminu odbioru. Osobisty odbiór zrealizowanego zamówienia jest możliwy w siedzibie Sprzedawcy. Nabywca ma obowiązek poinformowania Sprzedawcy o planowanym odbiorze osobistym w momencie składania zamówienia. Wybierając opcję odbioru osobistego Nabywca nie ponosi kosztów przesyłki.
13) Sprzedawca pakuje zamówienia w sposób uniemożliwiający zniszczenie znajdujących się wewnątrz rzeczy. Jeżeli dostarczone Nabywcy towary posiadają widoczne uszkodzenia lub brakuje oznaczeń firmowych i istnieje uzasadnione przypuszczenie, że wyrób został uszkodzony należy ten fakt zgłosić spedytorowi/przewoźnikowi w trakcie dostawy i spisać protokół szkody w jego obecności. W uzasadnionych przypadkach należy odmówić przyjęcia takiej przesyłki oraz niezwłocznie skontaktować się ze Sprzedawcą. W przeciwnym wypadku Nabywca traci bezpowrotnie możliwości reklamowania uszkodzonych produktów w trakcie transportu.
14) Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za nieznaczne odstępstwa towaru dostarczonego od zaoferowanego zgodnie z § 4 pkt.8. W przypadku druków na płótnie, plakatów, tapet i zdjęć, nieznaczne odstępstwa kolorów w porównaniu z motywami wzorcowymi, jak również odstępstwa wynikające z innego formatu, jakości papieru, materiału jak kamień, drzewo czy metal nie są technicznie i produkcyjnie całkowicie do uniknięcia.
15) Jeżeli zaś dostarczone zamówienie nie odpowiada ustaleniom zawartej umowy, za co winę ponosi Sprzedawca, Nabywca ma prawo skorzystać z gwarancji, jaką są objęte wszystkie produkty oferowane przez Sklep. Procedura złożenia reklamacji została opisana w dalszej części Regulaminu.
§ 5 Prawo odstąpienia od umowy
1. Kandeladesign jest serwisem produkcji na zamówienie, chyba że w karcie produktu wyraźnie zaznaczono, że produkt jest ogólnie dostępnym produktem seryjnym.
2. W przypadku, w którym Nabywca składa zamówienie na produkt i określa jego parametry – wybiera artykuł, materiał, a co najważniejsze wymiar oraz ewentualnie opcje wykończenia, a realizacja zamówienia wykonywana jest w całości według zlecenia Nabywcy, to produkt ten będzie skonfigurowany na podstawie indywidualnego i szczegółowego zamówienia, dlatego też zgodnie z art. 38 pkt.3 Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z 2014 r., poz. 827 z póź. zm.) prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość Nabywcy nie przysługuje.
3. W przypadku, gdy Konsument składa zamówienie na pozostałe produkty znajdujące się w ciągłej sprzedaży, nie podlegające produkcji według jego wytycznych, ma on prawo skorzystać z możliwości odstąpienia od umowy. Może od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie w terminie 14 dni. Bieg terminu określonego w ust. 1 rozpoczyna się od dostarczenia Produktu Konsumentowi lub wskazanej przez niego osobie innej niż przewoźnik. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia o odstąpieniu od umowy we wskazanym wyżej terminie. Stosowne oświadczenie może, ale nie musi być dostarczone na druku, który można pobrać TUTAJ
4. Prawo do odstąpienia od umowy nie dotyczy Klientów – przedsiębiorców poza jednoosobowymi działalnościami gospodarczymi, dokonującymi zakupów na cele nie związane z prowadzoną działalnością gospodarczą czy zawodową.
5. Skutki odstąpienia od Umowy Konsumentów (w przypadku produktów standardowych)
a) w przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość Umowę uważa się za niezawartą.
b) w przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedawca zwraca Konsumentowi niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy, wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy, z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę.
c) zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały przez Klienta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie, które nie będzie się wiązało dla niego z żadnymi kosztami.
d) zwrot środków za transport nastąpi do wysokości najtańszej możliwej przesyłki oferowanej przez Sprzedawcę. Jeżeli Konsument wybrał sposób dostawy Produktu inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sklep kandeladesign.pl, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
e) Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Produktu z powrotem lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej. Brak możliwości wysyłki zwrotów za pobraniem.
f) Konsument powinien odesłać Produkt na adres Sprzedawcy podany w niniejszym Regulaminie niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od Umowy. Termin zostanie zachowany, jeśli Konsument odeśle Produkt przed upływem terminu 14 dni. Produkt należy odesłać na adres siedziby firmy tj.: Kandela Design 70-772 Szczecin, ul. Gryfińska 86.
g) Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu produktu i nie są one zwracane przez Sprzedawcę.
h) Na konsumencie spoczywa obowiązek sprawowania pieczy nad produktem do czasu jego zwrócenia. W obowiązku Konsumenta jest zapakowanie zwracanych produktów w sposób uniemożliwiający uszkodzenie w transporcie. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości produktu będącego wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech a w szczególności sprawdzenia zgodności z przedmiotem umowy. Jeśli zatem na skutek zaniedbania lub niepoprawnego zapakowania zwrócony produkt będzie uszkodzony, Konsument musi liczyć się z faktem, iż zwrot środków nastąpi z potrąceniem %-ego spadku wartości na skutek tegoż uszkodzenia.
§ 6 Reklamacja i gwarancja
Reklamacje z tytułu gwarancji
1. Umową Gwarancji objęte są nowe Produkty. Okres gwarancji dla Produktów wskazany jest każdorazowo w karcie produktu i wynosi minimum 12 miesięcy i jest liczony od dnia dostarczenia Produktu do Konsumenta. Gwarancja nie wyłącza uprawnień Konsumenta wynikających z rękojmi za wady fizyczne i prawne Produktu, określone w Kodeksie cywilnym.
2. Reklamację należy zgłosić pisemnie lub drogą elektroniczną na podane w niniejszym Regulaminie adresy Sprzedawcy. Dokumentem uprawniającym do ochrony gwarancyjnej jest dowód zakupu: paragon lub faktura VAT oraz karta gwarancyjna jeśli takowa została wydana do produktu.
3. Zaleca się, aby w reklamacji zawrzeć m.in. zwięzły opis wady, okoliczności (w tym datę) jej wystąpienia, dane Nabywcy składającego reklamację, oraz żądanie w związku z wadą towaru.
4. Sprzedawca ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni, a jeśli nie zrobi tego w tym terminie, uważa się, że żądanie Nabywcy uznał za uzasadnione.
5. Towary odsyłane w ramach procedury reklamacyjnej należy wysyłać na adres Kandela Design 70-772 Szczecin, ul. Gryfińska 86. Termin rozpatrywania Reklamacji liczony jest od dnia otrzymania reklamowanego Towaru przez Sprzedawcę.
6. Jeśli Sklep kandeladesign.pl nie jest producentem oferowanych w ramach niniejszej platformy Towarów to Producent ponosi odpowiedzialność z tytułu gwarancji sprzedanego Towaru na warunkach, oraz przez okres wskazany w karcie gwarancyjnej. Jeśli dokument gwarancyjny przewiduje taką możliwość, Klient może zgłaszać swoje roszczenia w ramach gwarancji bezpośrednio w autoryzowanym serwisie, którego adres znajduje się w karcie gwarancyjnej.
Reklamacje z tytułu rękojmi
1. W przypadku wystąpienia wady zakupionego u Sprzedawcy towaru Konsument ma prawo do reklamacji w oparciu o przepisy dotyczące rękojmi w kodeksie cywilnym.
2. W stosunku do Nabywców będących Przedsiębiorcami, oprócz Przedsiębiorców prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą korzystających z uprawnień Konsumenta rękojmia zostaje wyłączona.
3. Ze względu na specyfikę Produktów, Konsument ma obowiązek sprawdzenia wizualnej poprawności Produktu przed jego montażem lub rozpoczęciem jego użytkowania, a w szczególności:
a) spasowanie brytów – czy wzór na brytach współgra tworząc kontynuację wzoru (w przypadku fototapet)
b) zgodność kolorystyczną poszczególnych elementów (w szczególności w przypadku fototapet)
c) poprawność rozmiaru
d) poprawność użytego materiału
e) czy produkt nie posiada uszkodzeń mechanicznych
Montaż produktów bez wcześniejszej weryfikacji w/w punktów jest równoznaczny z utratą możliwości uzyskania zadośćuczynienia w postaci doprowadzenia do zgodności z umową rzeczy wadliwej. W szczególności ma to zastosowanie do tapet, które zostały naklejone bez wcześniejszej weryfikacji poprawności wydruku z zamówieniem. Ta sama zasada dotyczy produktów, których montaż niesie ze sobą konieczność dopasowania do istniejącej infrastruktury, czyli wszelkiego rodzaju modyfikacji produktu.
Odstępstwem od tej zasady jest sytuacja, w której nie było możliwości stwierdzenia wady przed montażem.
4. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za wady fizyczne Towaru wynikłe z:
a) niewłaściwej instalacji (np. niezgodność dopuszczalnej wartości napięcia)
b) niewłaściwego lub niezgodnego z przeznaczeniem Towaru lub z instrukcją obsługi zastosowania lub używania Towaru (np. używanie produktów bez odpowiedniego oznakowania w środowisku o wysokim zasoleniu powietrza lub stosowania produktów bez odpowiedniej klasy ochrony IP44 i powyżej, w miejscach o stałej ponadprzeciętnej wysokiej wilgotności; użycie niewłaściwych środków czyszczących, bądź produktów o ostrych kantach);
c) normalnego zużycia Towaru;
d) nieuprawnionej modyfikacji Towaru.
5. Sprzedawca ustosunkuje się do żądania Konsumenta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od momentu przesłania reklamowanego towaru na adres Kandela Design 70-772 Szczecin, ul. Gryfińska 86. Odpowiedź w sprawie reklamacji jest wysyłana na podany przez Konsumenta adres e-mail lub w inny podany przez Konsumenta sposób. W przeciwnym wypadku uważa się, że Sprzedawca uznał za uzasadnione oświadczenie lub żądanie Konsumenta.
6. Niestwierdzenie wad lub stwierdzenie wad wynikłych z przyczyn określonych w pkt. 4 niniejszego paragrafu stanowi podstawę do odrzucenia reklamacji. Towar zostanie wysłany do Nabywcy na jego koszt wybranym przez niego Przewoźnikiem. Nabywca ma prawo do odbioru osobistego. Sprzedawca nie ma w obowiązku magazynować towaru. W przypadku, w którym Nabywca nie podejmie towaru w terminie 3 miesięcy od dnia rozpatrzenia reklamacji, towar zostanie poddany komisyjnej likwidacji.
7. Konsument jeżeli sprzedany produkt ma wadę, może:
a) złożyć oświadczenie o żądaniu obniżenia ceny,
b) złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy,
c) żądać wymiany produktu na wolny od wad,
d) żądać usunięcia wady (tylko w przypadkach wymienionych w pkt. 3 niniejszego paragrafu)
Konsument, może zamiast zaproponowanego przez Sprzedającego usunięcia wady żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo zamiast wymiany rzeczy żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez Sprzedającego. Koszty wymiany lub naprawy ponosi Sprzedający, za wyjątkiem sytuacji, w której Konsument dopuścił się montażu produktu z wadą, którą można było stwierdzić na etapie weryfikacji zgodności produktu z zamówieniem.
8. Konsument nie może odstąpić od umowy, jeżeli wada jest nieistotna (patrz § 4 pkt. 8)
9. Sprzedający odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od momentu wydania rzeczy Konsumentowi, a jeżeli przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana przed upływem roku od momentu wydania rzeczy Konsumentowi.
§ 7 Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
1. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php
http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php
http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php
2. Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej ze Sprzedawcą.
Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą.
Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
§ 8 Polityka prywatności oraz bezpieczeństwo danych osobowych
1. Administratorem danych osobowych Nabywców zbieranych za pośrednictwem Sklepu internetowego http://www.kandeladesign.pl jest Przedsiębiorstwo Handlowo-Usługowe Kandela Paweł Stachowski z siedzibą w Szczecinie przy ulicy Gryfińskiej 86, kod pocztowy 70-772, NIP 8520609639, regon 810031947 reprezentowanym przez Pawła Stachowskiego – właściciela przedsiębiorstwa oraz marki Kandela.
2. Dane osobowe Nabywców zbierane przez administratora za pośrednictwem Sklepu internetowego rejestrowane są w celu realizacji Umowy Sprzedaży, a także we wszystkich obszarach związanych z normalnym funkcjonowaniem przedsiębiorstwa.
3. Odbiorcami danych osobowych Nabywców Sklepu internetowego mogą być :
a) W przypadku Nabywcy, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu dostawy przesyłką pocztową lub przesyłką kurierską, Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Kontrahenta wybranemu przewoźnikowi lub pośrednikowi realizującemu przesyłki na zlecenie Administratora.
b) W przypadku Nabywcy, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu płatności elektronicznych lub kartą płatniczą Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Kontrahenta, wybranemu podmiotowi obsługującemu powyższe płatności w Sklepie internetowym.
c) W przypadku Nabywcy, który pozostawił swoje dane dokonując zakupu, rejestrując konto bądź zapisując się do newsletter’a wszystkie osoby lub podmioty, którym zlecimy wykonanie działań w obszarze działalności przedsiębiorstwa, a więc m.in. w obszarze działalności handlowej, reklamowej (marketingowej), księgowej, prawnej czy informatycznej.
4. W naszej bazie przechowujemy adres korespondencyjny oraz dostawy towaru, Imiona i Nazwiska, adresy e-mail, korespondencję mailową oraz numery telefonów kontaktowych a także historię zamówień. Dane osobowe Nabywcy przechowywane będą przez okres co najmniej 5 lat od daty realizacji umowy, a w przypadku danych przetwarzanych za zgodą Nabywcy do czasu cofnięcia zgody lub zaprzestania działalności przez Sprzedawcę lub jej następców prawnych, przy czym cofnięcie zgody pozostaje bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania danych osobowych, które dokonano przed cofnięciem zgody.
5. Nabywcy ma prawo do żądania od administratora dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania, usunięcia (prawo do bycia zapomnianym) lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, przenoszenia a także prawo cofnięcia zgody. W przypadku chęci dokonania zmian w zakresie przetwarzania danych osobowych Nabywca powinien wystąpić z prośbą do administratora na drodze mailowej na nabywca@kandeladesign.pl określając jednocześnie zakres zmian.
6. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niepodanie wskazanych w Regulaminie danych osobowych niezbędnych do zawarcia Umowy Sprzedaży skutkuje brakiem możliwości zawarcia tejże umowy.
7. Nabywca ma prawo wniesienia skargi do UODO, gdy jego dane osobowe przetwarzane są przez administratora niezgodnie z Rozporządzeniem PE i RE 2016/679.
8. Sprzedawca stosuje mechanizm plików „cookies”, które podczas korzystania przez Nabywców ze Strony Internetowej Sklepu, zapisywane są przez serwer Sprzedawcy na dysku twardym urządzenia końcowego Nabywcy. Stosowanie plików „cookies” ma na celu poprawne działanie Strony Internetowej Sklepu na urządzeniach końcowych Nabywców. Mechanizm ten nie niszczy urządzenia końcowego Nabywcy oraz nie powoduje zmian konfiguracyjnych w urządzeniach końcowych ani w oprogramowaniu zainstalowanym na tych urządzeniach. Każdy Nabywca może wyłączyć mechanizm „cookies” w przeglądarce internetowej swojego urządzenia końcowego. Sprzedawca wskazuje, że wyłączenie „cookies” może jednak spowodować utrudnienia lub uniemożliwić korzystanie ze Strony Internetowej Sklepu.
§ 9 Postanowienia końcowe
1. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu.
2. Żadne z postanowień niniejszego regulaminu nie ma na celu naruszenia praw Nabywcy. W przypadku niezgodności jakiejkolwiek części Regulaminu z obowiązującym prawem, w miejsce zakwestionowanego przepisu Regulaminu zastosowanie mają właściwe przepisy prawa polskiego.
3. Wszelkie spory wynikłe z Umów Sprzedaży między Sprzedawcą, a Nabywcami będą rozstrzygane w pierwszej kolejności na drodze negocjacji, z intencją polubownego zakończenia sporu. Jeśli jednak nie byłoby to możliwe, lub też byłoby niesatysfakcjonujące dla którejkolwiek ze stron, spory będą rozstrzygane przez właściwy sąd powszechny miejscowo i rzeczowo.